Tuesday 7 May 2013

Reklam och verklighet

Jag tycker om att marknadsföra det jag gör, eftersom jag tror, och har fått både höra och märka, att de som deltar i t.ex. en verkstad har nytta av det, eller i alla fall får uppleva någonting nytt och intressant. (reklam)

Eftersom mitt jobb handlar om personlig utveckling kan jag inte, och vill jag inte, undgå att sådan också sker hos mig själv. Idag har jag t.ex. lärt mig någonting om vad jag verkligen behöver lära mig (!): att inte ha den högsta växeln inställd en hel dag i sträck, för då startar inte motorn följande dag. Det är visserligen viktigt för mig som företagare att synas och höras, och att jobba på med det jag brinner för, men ibland skulle det faktiskt vara trevligast att ligga på soffan och läsa en bok. (verklighet)

På anslagstavlan i mitt arbetsrum, bredvid de vårgröna fåtöljerna där vi sitter när det är livshandledning på gång (reklam) står det "Jag är jag och jag duger" och "Jag är redan framme". Jag behöver alltså varken koppla i en högre växel eller känna att jag är dålig för att jag är lite trött och avig idag. Och det behöver inte du heller, om det inte är så att högsta växeln känns helt rätt. (verklighet)

Men kanske, kanske behöver du bromsa in, ens lite, lite grann, för att hinna se att löven håller på att spricka ut! Vårverklighet. Vår verklighet. Din verklighet.

No comments:

Post a Comment