Friday 5 July 2013

Semester!


Idag har jag jobbat sista dagen inför semestern. Jag tänker hålla precis ledigt i några veckor! Läsa mejl bara sporadiskt, svara i telefonen om jag vet vem som ringer och att det inte är jobbärenden, känna efter vad jag vill och inte vad jag borde osv.

Men först både vill och ”måste” jag skriva det här inlägget, mest för att säga att jag hade delvis fel i det förra, då jag skrev att fågelsången skulle tystna vid högsommartider. Idag när jag har suttit och jobbat har bofinkarna fortfarande sjungit sin underbara ramsa, ungefär: ”ti ti ti ti tii va gör ni?”

Och det har jag verkligen frågat mig själv också – vad gör jag egentligen? Sitter inne vid datorn och skriver mejl och planerar kurser i stället för att gå ut!

Bilden jag bifogar visar utsikten från min sittplats (visserligen är fotot taget kvällstid och det något otvättade fönstret saknas också). Från och med nu tänker jag ha ännu bättre tid att både sitta och titta ut, men framför allt att VARA där utanför!

Sommaren är inte kort, den är lång. Jag hade helt klart fel förra gången jag bloggade (eller med andra ord, jag har nu äntligen kommit över min midsommardeppighet!)

Många sköna sommardagar till dig!


No comments:

Post a Comment